آیین رسمی آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه استان تهران با سخنرانی آیت الله رشاد

آیین رسمی افتتاح حوزه های علمیه با سخنرانی مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سبحانی و همچنین با سخنرانی ریاست محترم قوه قضائیه آیت الله رئیسی برگزار گردید.

در این جلسه رئیس و اعضای شورا ،مدیر و معاونین مدیریت حوزه علمیه استان تهران ،جمعی از مسئولین و مدیران مدارس علمیه استان تهران حضور داشتند و به صورت برخط در همه مدارس علمیه استان پخش و همه طلاب استان به صورت مجازی در آن حاضر بودند.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلمین رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه تهران گزارشی از فعالیت های این حوزه علمیه و برنامه های سال جدید تحصیلی ارائه کردند.

در ادامه آیت الله رشاد رئیس شورای حوزه علمیه تهران ضمن بیان ورود جدی حوزه علمیه استان تهران به تدوین رشته های مختلف فقه نظام ساز ابراز داشت : حوزه علمیه استان تهران تمام قد در خدمت نظام اسلامی است.

در ادامه جلسه رئیس محترم قوه قضائیه به ایراد سخنرانی پرداختند .ایشان به روز بودن حوزه های علمیه را از ضروریات حوزه دانستند.

در پایان با حضور رئیس محترم قوه قضائیه و علمای حاضر در این مراسم از سامانه برخط آموزش مجازی حوزه علمیه استان تهران ( بیان ) رسماً رونمایی شد.

 

💢 نهادینه‌سازی روابط حوزه و نظام/ تحصیل ۱۵ هزار طلبه در حوزه تهران

🔰 آیت‌الله #علی_اکبر_رشاد در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه تهران، مطرح کرد؛

🔹 حدود ۱۵ هزار طلبه در استان تهران حضور دارند و همه سطوح و دروس در حوزه علمیه استان تهران تدریس می‌شود. بالغ بر ۱۰ رشته فقه تخصصی نیز در این حوزه علمیه برقرار است.

🔹 رابطه حوزه با نظام باید نهادینه شود و این غیر از نهادمند شدن است، چون نهادمندی حوزه وجود دارد و این نهادمندی را در شورای نگهبان که نظارت بر قانونگذاری به صورت قانونی و شرعی دارد را مشاهده می‌کنیم.

🔹 منظور از نهادینه‌سازی روابط حوزه با نظام این است که طوری فرآیندسازی و شبکه سازی صورت بگیرد که حوزه با تمام قامت پای کار بیاید و در بخش‌های مختلف حضور داشته باشد.

🔹 حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه تهران این آمادگی را دارند که این رابطه را ایجاد کنند و کمک کار کشور در بخش‌های مختلف باشند.

🔹 حوزه‌های علمیه سنگرگاه مقابله با تهاجمات فرهنگی هستند که نیازمند توجه بیشتر هستند.

🔹 حوزه علمیه تهران تمام قامت در خدمت نظام اسلامی است و ما با آغوش باز از نهادها برای همکاری استقبال می‌کنیم و ارتباط مستمری نیز با دستگاه قضایی و پژوهشگاه قوه قضائیه داریم.