صفحه اصلی / اخبار حوزه / 🔰 طرحی برای تحول بنیادین حوزه نظام علمی آموزشی پرورش مآل اثر آیت الله علی_اکبر_رشاد

🔰 طرحی برای تحول بنیادین حوزه نظام علمی آموزشی پرورش مآل اثر آیت الله علی_اکبر_رشاد

🔰 طرحی برای تحول بنیادین حوزه

(http://poiict.ir/?p=6238)📕 نظام علمی آموزشی پرورش مآل
اثر آیت الله #علی_اکبر_رشاد

🔹برایند این نظام به فعلیت درآمدن قوا و قابلیت های ذاتی افراد تحت تربیت، شکل گیری ملکات پایدار علمی و عملی در وجود آنان و فراهم آمدن توانایی های معنوی، معرفتی و مهارتی لازم، معطوف به نیازهای جامعه ی اسلامی است.

📌 در بخش اول، فهرستی از فرصت ها و تهدیدهای پیش روی حوزه و دین پژوهی و تبیین دین در عصر حاضر ارائه شده است. بخش دوم کتاب تبیین سه رویکرد موجود(متجمد سنتی اندیش، متجدد نوگرا، و مجدد نواندیش) را در زمینه ی مقابله با تهدیدها و مواجهه با فرصت ها، خاصه مسئله ی مهم تحول حوزه بر عهده گرفته است. بخش سوم اثر به تبیین اجمالی نظریه که مبنای نظام علمی پیشنهادی راقم است، می پردازد.

📌 بخش چهارم ـ که بخش اصلی و محوری اثر را تشکیل می دهد، ضمن تبیین بایستگی و بایسته های تأمین نصاب مطلوب در زمینه ی ارکان سه گانه ی نهاد حوزه، ابعاد چهارگانه ی معرفتی، معنوی، مهارتی و هویتی و عرصه های دهگانه ی ذیل آنها را مشخص کرده و نصاب های لازم التحصیل را برای تربیت طلبه ی طراز بیان داشته است.

📌 در فصل پنجم از بخش چهارم کتاب، طی یک مطالعه ی تحلیل راجع به تاریخ معماری مدارس علمیه، گونه شناسی بنای مدارس، مطابق الگوهای اجرا شده و تطورات آن در طول تاریخ، ضمن شرح عناصر معماری سنتی حوزه، مختصات و رمز و رازهای نهفته در ارکان معماری حوزه بیان شده است.

هم اکنون برای تهیه این اثر ارزشمند کلیک کنید (http://poiict.ir/?p=6238)

🆔 @Rashad_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *