صفحه اصلی / اخبار حوزه / پیام تسلیت استاد علی اکبر رشاد بمناسبت رحلت آیت الله محمدتقی شریعتمداری محضر او طی افزون بر نیم قرن، محفل معرفت و معنویت برای فضلای حوزه عریق تهران بود

پیام تسلیت استاد علی اکبر رشاد بمناسبت رحلت آیت الله محمدتقی شریعتمداری محضر او طی افزون بر نیم قرن، محفل معرفت و معنویت برای فضلای حوزه عریق تهران بود

پیام تسلیت استاد علی اکبر رشاد بمناسبت رحلت آیت الله محمدتقی شریعتمداری

محضر او طی افزون بر نیم قرن، محفل معرفت و معنویت برای فضلای حوزه عریق تهران بود.
در پی ارتحال معلم اخلاق و استاد دیرین حوزه علمیه تهران، آیت الله محمدتقی شریعتمداری ، پیام تسلیتی از سوی آیت الله علی اکبر رشاد، صادر شد.
رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران در این پیام تاکید کرده‌ است: فقدان او که از ذخائر معرفتی و معنوی پایتخت بشمار بودند، سبب خلأ معرفتی جبران‌ناپذیری در این کلانشهر خواهد شد.
متن این پیام به شرح زیر است:
إنا لله وإنا الیه راجعون
با تاسف و تاثر عمیق مطلع شدیم استاد برجسته حوزه علمیه تهران، بقیه السلف، مدرس متضلع ، آیت الله محمدتقی شریعتمداری (طاب ثراه) دار فانی را وداع گفته¬اند.
او محضر بزرگانی از سلف را درک کرده بود، در فلسفه از اساتیدی همچون علامه شهید مطهری، حکیم شهیر میرزا ابوالحسن شعرانی و فیلسوف و فقیه نامدار سید ابوالحسن رفیعی قزوینی (قدس الله اسرارهم) بهره برد و سالیان متمادی در محضر فقه و اصول حضرات آیات عظام محمدتقی آملی و سید احمد خوانساری حاضر شد.
وجوذ ذی‌جود آیت الله محمدتقی شریعتمداری از ذخائر معرفتی پایتخت بشمار می‌آمد و محضرش طی افزون بر نیم قرن، محفل معرفت و معنویت برای فضلا و طلاب این حوزه عریق و اصیل بود. فقدان او سبب خلأ جبران‌ناپذیری در این کلانشهر خواهد گشت.
این‌جانب این ضایعه¬ی مولمه را، به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام طله الوارف) و سایر مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، ارکان حوزه علمیه تهران، شاگردان و فرزندان سوگمند آن استاد خلیق و خدوم تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای بازماندگانش صبر جمیل و اجر جزیل، و برای آن فقید سعید، غفران و حشر با اولیائش را مسئلت می¬دارم.
علی¬اکبر رشاد
۱۷، ۳، ۱۴۰۰

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *