او از فقیهان نوگرا و متفاوت اندیش روزگار ما بود / ارائه‌ خدمات ارزشمند با تصدی سمتهای قضائی و حقوقی و اجرائی گوناگون.

آیت الله رشاد در این پیام تصریح کرده است که: آن مرحوم از فقیهان نوگرا و متفاوت اندیش روزگار ما بود و بجِدّ دغدغه‌ی عصری‌سازی فقه را داشت، و این مهم را در پذیرش پیش‌انگاره‌ها و هنجارهای عصری و عرفی‌سازی و تصرف در موضوعات احکام جست و جو می‌کرد، هرچند این رویه می‌توانست لوازم و پیاوردهای تامل برانگیزی داشته باشد.

متن این پیام به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون.

رحلت آیت الله حاج شیخ یوسف صانعی (قدّه) را به وابستگان و دلبستگان آن مرحوم صمیمانه تسلیت عرض می کنم. او از شاگردان و شیفتگان حضرت امام خمینی (قدّس سرّه) و مدافعان آرمانهای انقلابی او از پیشکسوتان نهضت اسلامی بشمار بود. پس از پیروزی انقلاب نیز با تصدی سمتهای قضائی و حقوقی و اجرائی مختلف منشا خدمات ارزشمندی شد. آن مرحوم از فقیهان نوگرا و متفاوت اندیش روزگار ما بود و بجِدّ دغدغه‌ی عصری‌سازی فقه را داشت، و این مهم را در پذیرش پیش‌انگاره‌ها و هنجارهای عصری و عرفی‌سازی و تصرف در موضوعات احکام جست و جو می‌کرد، هرچند این رویه می‌توانست لوازم و پیاوردهای تامل برانگیزی داشته باشد.

این عالم پرتلاش سالیان متمادی عهده‌دار تدریس دروس سطوح عالی و کرسی درس خارج فقه در حوزه‌ی علمیه قم بود و شاگردان بسیاری را پرورد.

این­جانب از بارگاه بلند باری برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان سوگوار خاصه اخوی بزرگوارش جناب آیت الله شیخ حسن صانعی، صبر و اجر مسئلت دارم.

علی ­اکبر رشاد

                                                                ۲۲/۶/۱۳۹۹ مطابق بیست و سوم محرم ۱۴۴۲