صفحه اصلی / اخبار حوزه / همایش «روحانیت؛ فریاد مقاومت» در حمایت از علامه زکزاکی در حوزه علمیه امام رضا (ع) و با حضور حجت الاسلام علیرضا پناهیان و دختران شیخ ابراهیم زکزاکی برگزار شد.

همایش «روحانیت؛ فریاد مقاومت» در حمایت از علامه زکزاکی در حوزه علمیه امام رضا (ع) و با حضور حجت الاسلام علیرضا پناهیان و دختران شیخ ابراهیم زکزاکی برگزار شد.

 

همایش «روحانیت؛ فریاد مقاومت» در حمایت از علامه زکزاکی در حوزه علمیه امام رضا (ع) و با حضور حجت الاسلام علیرضا پناهیان و دختران شیخ ابراهیم زکزاکی (سهیلا، رقیه و زکیه) برگزار شد.

پدرمان در زندان ۲ سال آفتاب را ندید

رقیه زکزاکی در این نشست گفت: تشکر می‌کنیم از زحمت‌های شما، خیلی سخت است که جلوی اساتید صحبت کنم، ولی من چند نکته در مورد مظلومیت پدر می‌خواهم عرض کنم. ایشان در دانشگاه در همان سال اول به خاطر اعتراض به شراب خوری علنی دستگیر شدند. حدود ۴۰ سال است از همان شروع حرکت اسلامی، دولت ایشان را اذیت می‌کند و زندان‌های متعددی رفتند و در هر بار ۲ تا ۴ سال زندان بودند. در یکی از زندان‌هایی که ایشان را نگه می‌داشتند، ۲ سال آفتاب را ندیدند و ایشان تعریف می‌کرد که زمان صبح و ظهر را به صورت حدسی تشخیص می‌داد.

دولت نیجریه به دنبال برنامه ریزی برای کشتن ایشان است

دختر شیخ زکزاکی در ادامه گفت: دولت و ارتش خانه پدر را تخریب کردند و ایشان را دستگیر کردند به خاطر اینکه ایشان گفته بودند هیچ حکومتی غیر از حکومت خدا نداریم. خانواده شیخ در مدتی آواره شدند به صورتی که همه می‌ترسیدند به آنها خانه اجاره دهند. هر زمان که پدر می‌خواست به حسینیه برود، دولت به دنبال برنامه ریزی برای کشتن ایشان بود. بعضی اوقات پدر با خبر می‌شد و راه خود را عوض می‌کرد و بعضی اوقات که متوجه نمی‌شد، خدا کمک می‌کرد و آنها موفق نمی‌شدند. در ۲۰۱۴ در راهپیمایی روز قدس تعدادی از برادران ما به شهادت رسیدند.
یک بار هم خانه ما را به آتش کشیدند و همه کسانی که در خانه بودند به شهادت رسیدند، فقط یک اتاق سالم مانده بود که عده‌ای در آن اتاق زنده ماندند. روز بعد از این حادثه وقتی متوجه شدند عده‌ای در خانه زنده مانده‌اند، ارتش دوباره به خانه حمله کرد و به خانه تیراندازی کردند که پدر و مادرم مجروح شدند و چشم پدر به شدت آسیب دید. استخوان‌های پدر ما به شدت شکسته بود و الان ۴ سال است که پدر با همان وضعیت تحت نظر و حبس هستند.

تأکید شیخ زکزاکی بر وحدت است نه شیعه شدن

رقیه زکزاکی گفت: سال ۲۰۱۶ دولت نیجریه حکم آزادی ایشان را داده بود و دستور داده بود خانه و محافظ برای ایشان در نظر بگیرند، ولی این حکم اجرا نشد و پرونده دیگری درست کردند که ۸ اتهام به پدر زدند که یکی از آنها قتل یک ارتشی بود. در حالی که آنها از ما هزار نفر را شهید کردند. مظلومیت پدر قابل تصور نیست. پدر گفته بود که ما نباید در مقابل ظالمان ضعف نشان دهیم.
هر زمان که من یاد این حوادث می افتم به یاد امام حسین می افتم. ما چه کرده‌ایم که دولت اینقدر بر ایشان حساس بود؟ علمای اهل سنت در نیجریه زیادند، ولی چرا پدر ما تحت فشار است؟ پدر هیچکس را دعوت نکرده که شیعه شود بلکه تأکید ایشان بر وحدت است.

تأثیرپذیری شیخ زکزاکی از امام خمینی

فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی در ادامه گفت: بعد از اینکه پدر انقلاب ایران را دید و صحبت‌های امام را شنید و وقتی به نیجریه بازگشت همه علما از جمله علمای اهل سنت را دعوت به این می‌کرد که در مقابل ظلم و ستم بایستند، اما آنها همراهی نکردند. در آنجا هیچکس حق ندارد در مورد ظلمی که به شیخ زکزاکی می‌شود صحبت کند. پدر همیشه خیلی از وحدت صحبت می‌کند. پدر در هفته وحدت تمام علمای اهل سنت حتی وهابیان را دعوت می‌کرد تا سخنرانی کنند. یکی از بزرگان اهل سنت نیجریه پس از دیدار با پدر و مواضع وحدتی ایشان و مهربانی و توجه ایشان به مردم، شیعه شدند. مسیحیان هم از پدر پشتیبانی می‌کنند و رئیس کلیسا در راهپیمایی روز قدس و عاشورا شرکت می‌کردند. طوری که برخی از اهل سنت ما را مسخره می‌کنند این چه دینی است که اینقدر با مسیحیان ارتباط دارد.

وی در پایان سخنان خود گفت: درخواست ما این است که خیلی برای پدر و مادر ما دعا کنید. وضعیت آنها خیلی بد است. ما می‌دانیم که دولت از آمریکا و اسرائیل و عربستان دستور می‌گیرد. آنها شیعیان نیجریه را خطرناک‌ترین شیعیان در دنیا می‌دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *